Dag 5 - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Marloes Goud - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Marloes Goud - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 Juli 2015 | Nederland, Volendam

GOOOOOEEEEDEMORGENN allemaal, eindelijk is het donderdag en dat betekend koekjes bakken met de kinderen. En wat dan nog jongens en meiden, de zon schijnt YES! Ik ben benieuwd hoeveel kinderen er zijn, want deze ochtend zouden er vele van de afgelopen week weggaan. 10.00 tijd om de muziek aan te gooien GET UP! En ja daar komen de kindertjes uit hun boten en sommige met nog slaperige ogen. Toch zijn ze lekker druk en enthousiast en hebben ze er zin in. Zullen ze weten wat we vandaag gaan doen en daarom zo enthousiast zijn even vragen: 'En, wie weet er wat we vandaag gaan knutselen?' Gelijk wordt er door iedereen geroepen KOEKJES BAKKEN. Eerst maar eens wat dansjes doen. Maar oh nee de muziek doet het niet. Dat is waar ook gisteren hebben we CD'S uit het water mogen vissen, omdat iemand ze per ongeluk in het water heeft laten vallen. Even poetsen en kinderen duimen draaien en JA, hij doet het jippie dansen maar, want ik wil dat je NU met mij danst haha ....... Tijd om te beginnen met de koekjes. Het deeg is klaar en de vormpjes liggen er de kids kunnen starten. Daar gaan ze kneden, draaien en vormpjes erin steken. Na een uur hard werken en de handen vol viezigheid en bloem op hun gezicht en overal. Gaan de koekjes nu de oven in. De eerste vraag kwam: 'Marloes, waar gaan we de koekjes in doen?' Nou, we gaan nog een bakje maken van een kartonnen bordje. Ik zie de vraagtekens al op de hoofden van de kinderen staan. Na wat uitleg en voordoen gaan ook de kinderen aan de slag. De ene is nog mooier dan de andere en iedereen maakt zijn of haar eigen creaties met naam erop. Even kijken met de kinderen of de koekjes al klaar zijn. Op het moment dat we het havenkantoor inlopen ruiken we de geur van de versgebakken koekjes al. Heerlijk roepen alle kinderen in koor! Wat zijn ze mooi goudbruin en warm. Gelukkig staan er op alle bakpapiertjes namen en kunnen ze dus zo in het bakje geschoven worden. De kids helemaal blij en laten vol trots hun zelfgebakken zandkoekjes zien. 12.00 alweer tijd voor pauze en lekker te gaan eten. Na het eten en lekker voorbereidingen doen is het bijna 15.00. Maar kijk eens wie daar binnen komt lopen het is onze lieve Peter. Mijn begeleider vanuit de Animatie Compagnie. Hoe gaat het, lukt het. Uhh, ja Peter alles gaat goed haha. Kort maar krachtig en snel weer door. Naar de tent, muziek aan en wachten op de opkomst. Helaas, 3 kindertjes en dat was het. Het spel kan niet doorgaan, maar natuurlijk hebben we een alternatief. De kinderen willen graag tafeltennis doen en tafelvoetbal. Na heel veel balpotjes is het 16.30 en zijn we moe. De kinderen gaan eten en zo ik ook. Nog wat voorbereidingen getroffen en oeps het is al 18.30 en ik moet nog eten! Na snel even een broodje te eten is het 19.00. De minidisco kan beginnen, muziek aan en starten maar. En kijk eens aan wat een opkomst. Lekker met ze alle in de zon dansen en dan is het tijd voor een kort verstopspelletje en dan gaan we naar het voetbalveld. Na een uur te hebben gevoetbald met 2 grote teams is deze dag weer voorbij. Wie er heeft gewonnen wisten we niet meer, maar dat we lol hebben gehad wel. Op de rug terug naar de haven en dan zeggen we weltrusten en TOT MORGEN!